5 צעדים להטמעת BI מוצלחת

//5 צעדים להטמעת BI מוצלחת

5 צעדים להטמעת BI מוצלחת

5 Steps To a Successful BI Implementation

https://www.silvon.com/blog/successful-enterprise-bi-implementation/

מאת פאט הנל

הטמעת פתרון BI יכולה לחולל מהפכה משמעותית עבור הארגון שלכם על ידי אספקת תובנות משולבות על הנתונים שנאספו מכל קצוות העסק. עם זאת, על אף ההבטחות הטמונות בה, הטמעת BI בעסקים מניבה לעתים קרובות תוצאות מעורבות (וכשלונות!), ביניהן עיכובים נוראיים, חריגות תקציב ענקיות, בעיות בנתונים ומשתמשי קצה ממורמרים.

 

כמה “מלכודות” של BI עסקי

כשפרויקטי BI נכשלים, הכרוניקה שהובילה לכך נראית כך: צוות הפיתוח נפגש עם כל בעלי העניין כדי לאסוף דרישות. לאחר מכן הצוות יוצא לדרך ומנסה לענות על כל הדרישות ולהשיק מוצר מוגמר שלם במכה אחת. הגישה הזו אולי נשמעת רצויה אבל היא עובדת רק לעתים רחוקות מסיבות רבות:

  • לוקח לתחומי הדיווח השונים נצח כדי להחליט מהם התנאים העסקיים למדדים הרצויים להם
  • מקורות הנתונים או התנאים העסקיים שאתה מניח שתצטרך עלולים להיות שגויים
  • יכולים להתקיים אינספור קשיים בתיקוף הנתונים
  • המראה של הדו”חות או האופן שבו הדאשבורדים מתפקדים עלולים להיות שונים מהרצוי
  • הדרישות עלולות להתפרש בצורה שגויה והתוצרים יהיו שונים מהצפוי
  • עיכובים עלולים לקרות כשכולם עובדים בלו”זים שונים
  • בסופו של דבר, זה לא מה שהמנהלים שלך דמיינו

 

למרבה הצער, כל זה מוביל לחוסר שביעות רצון של בעלי העניין, משתמשים עסקיים שמאבדים אמון בפתרון, בזבוז של זמן, כסף ומשאבים ולכך שאתם לא קרובים להשגת פתרון ה-BI שאתם זקוקים לו יותר משהייתם בהתחלה.

 

גישת שלבים, בת 5 צעדים, עובדת בצורה הטובה ביותר

הטמעת BI ברמת החברה עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר היא נעשית בשלבים. כאשר מטמיעים BI בשלבים יש 5 עקרונות שחשוב להקפיד עליהם עדי להמנע ממוקשים בדרך:

 

רכז את דרישות הניתוח והדיווח מראש: חובה לעשות זאת! יש לערב מהצעד הראשון את כל בעלי העניין, מההנהלה ועד המשתמשים העסקיים. איסוף הדרישות מראש חוסך בהמשך צורך בתיקונים ועיצוב מחדש.

פריטת הדרישות לתחומים עיקריים ולשלבים: בעזרת עקרון זה מתאפשרת חלוקת העבודה לבלוקים שקל יותר לנהל אותם וכך קל יותר לשמור על מיקוד. בנוסף, משתתפי הפרויקט מרגישים יותר יעילים כשהם יודעים שהעבודה מתקדמת, זאת בניגוד למצב שבו יש מסירה של מוצר אחד גדול ללקוח. כשנתקלים במכשולים בפרויקטי הטמעת BI גדולים יותר, תאריך המסירה עלול להדחות אינספור פעמים ואין שום דרך להציג את התוצרים של העבודה שנעשתה עד כה. חלוקת הפרויקט לשלבים מרובים מובילה לתהליך פיתוח מחזורי יותר שבו האינטראקציה עם בעלי העניין הינה אחידה ותכופה. גישה זו מעודדת משוב נרחב יותר שיכול לסייע בהנחיה ותיקון של תהליך הפיתוח ובמקביל היא גם מונעת מצב שבו אנו מנסים להשלים את הפרויקט בבת אחת ומגלים רק בסופו ששגינו במהלך הדרך. מקטעים קטנים יותר בצירוף אינטראקציות מרובות מאפשרים לבצע תיקוני מסלול בצורה חלקה כשנתקלים במכשול.

הגדר את סדר העדיפות של השלבים: תזמון השלבים תלוי בדינמיקה ובפוליטיקה הארגוניות. כאשר מנסחים את לוחות הזמנים וסדרי העדיפויות יש להתחשב בשאלות הבאות:

  • אילו צדדים בעסק שלך ירוויחו במיוחד משלב מסוים?
  • אילו שלבים ישפיעו בצורה הנרחבת ביותר על הארגון שלך?
  • האם יש שלבים מסוימים שהם מורכבים יותר או שסביר שיציבו אתגרים נוספים?
  • אילו מחלקות עשויות לאמץ כלי ניתוח ודיווח חדשים בצורה טובה יותר?
  • באילו תחומים בחברה יש פנאי וגמישות לעבודה על שלב מסויים?
  • באילו תחומים בחברה קיימים מדדים ברורים שניתן להטמיע בהצלחה באופן מיידי?

 

תיקוף מתמיד של נתונים: גישה מחזורית של BI עסקי משמעותית גם בתיקוף הנתונים. בעולמות ה-BI שלמות הנתונים קריטית. אם יתברר שהנתונים שלך אינם מדויקים הדבר עלול להוביל לאובדן מוחלט של אמון משתמשי הקצה כבר בשלב העלייה לאוויר הראשוני. ככל שיותר עיניים יעברו על הנתונים באופן מתמשך יעלה הסיכוי לאתר שגיאות ובכך להקל על צוות הוולידציה בשלבי ה-QA/Final Validation.

 

השקה הדרגתית בין המחלקות: במקום להכריח את כלל החברה לשנות את תפיסת העולם בבת אחת מומלץ להשיק את אפליקציית ה-BI בכל מחלקה בנפרד או בכל תחום עסקי בנפרד וכך מתאפשר למקד מעט משאבים בכל פעם כדי להבטיח השקה חלקה ומוצלחת. שמועות חיוביות על הטמעה מוצלחת וכלים מועילים יטפחו את ההתלהבות במחלקות אחרות לקראת ההשקות שלהם ויגבירו את המעורבות שלהן כשתורן יגיע.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שפרויקטי BI אינם חד פעמיים. מדובר ב”יצור” חי ונושם שדורש האכלה וטיפוח מתמידים. ככל שהעסק הולך ומתפתח, נדרש כיוונון וכיול של מערכת ה-BI כדי להכיל את השינויים החדשים האלו, וגישה של הטעמה בשלבים כדי לתמוך בשינויים האלו תהפוך את המשימה לקלה (ומוצלחת) יותר עבורכם!

לכל שאלה נוספת, צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם!

ליצירת קשר לחצו כאן

By | 2019-05-22T15:12:44+00:00 מאי 21st, 2019|כללי|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment